Групови боеве

Съдържание

Групови боеве — много популярно забавление и един от основните източници за получаване на опит.

В играта има различни групови боеве:

  • боеве между играчите на двете фракции (очи в очи)
  • хаотични боеве, където фракцията няма значение (мелета)
  • боеве между играчи от една фракция и NPC (Кралица на Плъхотролите)
  • миксирани боеве, където играчите и NPC могат да се бият и за едната страна и едни срещу други (боеве, в които недостигащите играчите от една страна се запълват с NPC)
  • боеве на един играч срещу няколко NPC (плъхове в метрото, нефтопровод)

Но въпреки многообразието на боевете, съществуват правила и особености, които са характерни за всички групови боеве.

Записване за боя

Обикновено записването за груповия бой започва 10-15 минути преди началото му. Имате достатъчно време, за да се подготвите и да вземете всички най-необходимо, или да съберете отбор за груповия бой, ако това е необходимо.

Повечето групови боеве, такива като очи в очи и мелета, изискват определени ресурси за записване.

Ако не сте успели да се запишете навреме, тогава можете да се присъедините към вече започнали боя, като използвате лиценз за наемник. Той може да бъде закупен в «Дюкяна» за 33 или 5.

Битката

Интерфейсът на боя е опростен:

Играчите са разделени на два отбора. Принципът на разделянето зависи от вида на боя.
Вашият отбор винаги се намира отляво.
Вашето име винаги е на първо място в списъка на играчите на вашия отбор и е отбелязано с цвят.

Боевете са разделени на ходове. За всеки ход имате 30 секунди. За това време трябва да изберете действие за текущия ход, иначе героят ви ще избере за атака случаен играч от противниковия отбор.

В боя са ви достъпни следните действия:

Атака на врага. Изберете играч от противниковия отбор и натиснете "Атакувай".
Героят ви ще нанесе удар по избрания играч, силата на удара зависи от показателите на вашия герой.

Защита на съюзник. Изберете играч от своя отбор и натиснете "Защити".
По този начин вие ще поемете върху себе си един от ударите, нанесен по избрания играч.

Използване на бойни джобове. Изберете един от предметите за групови боеве и натиснете "Използвай".
Действието на избрания предмет зависи от типа му и може да трае за един или повече ходове.

Всички ваши действия в груповия бой (удари, използване на предмети или призоваване на помощници, а също така и действията срещу вас - удари, гранати и т.н. за удобство са отбелязани с различен цвята.

Особености на груповия бой

Опит. За победа на вашата страна в боя се начисляват 2, дори да сте загинали в боя. За всяко убийство се дава допълнителна единица опит. За герой от вашето ниво се дава 1. За герой по-високо ниво от вашето - 3. За герой, който е с по-ниско ниво от вашето, опит не се дава. Същото така няма да получите опит в боевете срещу NPC.

Поредност на събитията. Редът на ударите за даден ход върви в реално време. Т.е. този играч, който е натиснал бутона по-рано от останалите, първи ще нанесе удар. При това, ако атакуващият нанесе удара си преди другият играч да сложи защита на целта, то ударът ще бъде успешен. Накратко има два изхода в този случай:

[A] удря [B], [C] защитава [B] — ударът на [A] се нанася върху [B]
[C] защитава [B],[A] удря [B] — ударът на [A] се нанася върху [C]

Освен това, съществува определена последователност на действия в текущия ход:

Първо играчите се лекуват, използвайки наличната им храна. Т.е. възстановяването на живота се случва преди по вас да попаднат гранати или удари на другите играчи. Това се прави с цел да се увеличи шанса ви за оцеляване в текущия ход.

След това действат всички видове гранати. Видът на гранатите не влияе на последователността на действието им. Както и в случаите с ударите, поредността се определя в реално време - колкото по-рано хвърлите експлозива - толкова по-рано той ще нанесе щета по враговете.

Най-нисък приоритет имат обикновените удари. Тяхното действие се отчита след всички гореизброени.

Награда. Във всеки бой, независимо от типа му, играчите от победилата страна получават по 1 . Също така във всеки бой посочва играчът, нанесъл най-голяма щета, и играчът, който има най-много убийства. Тези играчи получават по една допълнителна звезда.

Тактика

Взаимодействие. В груповия бой правилната координация на съюзниците е от изключителна важност. Много е полезно да се нанасят удари и да се «изнасят» противниците един по един, за да се намали тяхното количество, колкото се може по-рано, като така съответно и щетата, която нанасят, също намалява.

Слабост. При нанасяне на повече от един удар за 1 ход на даден играч, той получава слабост при преценяването на следващия удар. За всеки удар играчът получава 7% слабост, но не повече от 50% за ход. Слабостта позволява да се увеличи шансът за нанасяне на удар и за нарастване силата на този удар. Именно затова е много изгодно да се атакува само 1 противник. На следващия ход слабостта напълно се възстановява и всички болежки изчезват. Количеството на ударите, нанасяни на противника, може да се види по числото до червената ръкавица в лога на боя.

Предмети за групови боеве

Предметите за груповите боеве са поставят в определени джобове за групови боеве. По подразбиране имате два безсрочни джоба.

Можете да вземете в боя не повече 2 вида предмети от инвентара ви. В единия от слотовете можете да вземете храна, за да се лекувате, а във втория - гранати. Не можете да запълните джобовете с еднакви предмети.

В бойния инвентар можете да посочите, кои предмети да взимате и кои не.

Храна за групови боеве

Храна - това начин за лекуване по време на групов бой. Когато животът ви намалее, на помощ идва фаст-фуд.

Изяждането на храната заема целия ход и възстановява живота в самото начало на хода, преди ударите и експлозиите.

Внимание! Не можете да вземете повече от един вид храна.


Гранати за групови боеве

Експлозиви - това е опасно и много ефикасно оръжие. Една хвърлена граната в груповия бой ще засегне 3-ма случайни врагове. Обаче новакът-разрушител може да уцели не само враговете си, но и своите съюзници. Колкото по-често хвърляте гранати, толкова по-точни ще ставате, а също така щетата по враговете ви ще се увеличава, а по съюзниците ще намалява. В зависимост от вашето майсторство се променя минималната и максималната щета в границите 80-110% от посоченото върху гранатата.

С всяко хвърляне се увеличава майсторството разрушител. Колкото е по-високо то, толкова е по-нисък шансът да уцелите свои. След 300 хвърляния, достигайки ранга Полковник, вие ще уцелвате само противника. Освен това, високо звание гарантира по-висока щета от същата тази граната.

Хвърлянето на граната заема целия ход и сработва преди останалите действия (освен лекуването), и дори преди прикриването. Това е идеален метод за убиване на противник, на когото е останало съвсем малко живот. Разбира се, ако успеете да уцелите противника и той не успее да се излекува.


На различните нива са достъпни различни видове храна и гранати. Те се различават не само външно, но по силата на своя ефект - колкото е по-високо нивото ви, толкова са по-мощни гранатите и толкова повече точки живот възстановява храната. Мощността на експлозивите (само за гранати, нанасящи процентна щета) и количеството точки живот, възстановявани с помощта на храната (процентна храна), зависи от средните показатели на нивото ви.

Гранатите и храната можете да откриете в Пощенските кутии или сандъчетата от плъхотролите в метрото.